Stranger School 2
28. 02. 2024 | Kateřina Modrá
27. února zavítaly do 9. A lektorky z Besedaria s preventivním programem Stranger School 2. Po rozehřívacích aktivitách měli žáci na principu hry Dungeon and Dragons rozklíčovat detektivní příběh, v němž jedna studentka spáchala sebevraždu. Hlavní otázkou byl důvod jejího rozhodnutí.
Programem je po celou dobu provázely lektorky v rolích GameMasterek a zároveň postav z příběhu, do kterých se postupně přeměňovaly. Postupně docházelo k prozkoumání prostředí osmiletého gymnázia, kde se odehrálo několik problémových situací a všichni zúčastnění museli prokázat své komunikační a improvizační schopnosti.
Nakonec se všem skupinám a tedy celé třídě podařilo odhadnout důvody dívčina jednání a pokusili se i správně formulovat, jak by se dalo situaci předcházet.
Program byl podpořen z OP JAK, který je nyní ve škole realizován v podobě tzv. Šablon pro ZŠ.